תמונה של סוגי מצבות PIXABAY
מצבות

יתרונות במצבות מסוג שיש

הימים שלאחר פטירתו של אדם קרוב הינם ימים של כאב ואבל. זהו מעמד קשה ומלא בצער, בו קרובי המנוח מבקשים להתייחד עם תחושות האובדן. לאחר הקימה מהשבעה, הקרובים נדרשים לבנות מצבה מעל לקבר. המצבות מותאמות לבקשות של הקרובים מבחינת הנראות שלהן, כך שבפועל כל מצבה עשויה מחומרים שונים, בנויה מגדלים שונים ונושאת כיתוב אחר. באשר לסוג החומר, כיום רבים בוחרים במצבה מסוג שיש, חומר טבעי בעל יתרונות רבים. ריכזנו לפניכם את כל היתרונות הקיימים במצבה מסוג זה. 

סוגי מצבות

ישנם שלושה סוגים עיקריים של מצבות: מצבות אבן, מצבות מאבנים מיוחדות כמו בזלת או גרניט, וכאמור מצבות שיש. למצבות השיש נראות מרשימה וייחודית, המאופיינות בחוזק ועמידות רבה. זוהי הסיבה שהשיש הוא החומר הנפוץ ביותר לבניית מצבה.
למידע נוסף בנושא סוגי מצבות היכנסו לאתר טופ מצבות אשר מספק מענה מקיף ומקצועי בתחומו.

בתוך קטגוריית מצבות השיש, ישנם כמה סוגים של שיש, כאשר הסוג שמשמש לרוב לבניית מצבות בארץ הוא השיש הטורקי, אשר מיובא ארצה מטורקיה. גון השיש הוא אפרפר, צבעו לא אחיד והוא נושא עליו פסים דקיקים בצבעי שחור ואפור. מאחר והשיש הטורקי הוא אבן טבעית, ייתכן וכמה אבנים מאותו הסוג לא יהיו זהות, וזו הסיבה שכל מצבה שעשויה משיש טורקי נראית קצת אחרת. 

חוזק ועמידות של מצבות שיש

היתרון המשמעותי ביותר במצבות משיש, הוא החוזק והעמידות שמאפיינים את סוג החומר, מה שמאפשר למצבה להישמר למשך שנים רבות. השיש הוא אחד החומרים החזקים ביותר, ולכן סדקים או שברים באבן יכולים לצוץ רק לאחר שנים רבות. נוסף על כך, אבן השיש כמעט ולא מעלה פטריות או עובש במעלה הזמן, בשונה ממרבית סוגי האבן האחרים. מסיבה זו, תחזוקה של מצבת שיש היא מינימלית ביותר. 

תחזוקת מצבת שיש- כך תשמרו על המצבה

כפי שאמרנו קודם לכן, מצבת שיש לא דורשת במיוחד תחזוקה, אולם כן כדאי לנקות אותה מדי פעם ולהסיר מעליה משקעים מהאוויר שאולי הצטברו. 

מומלץ לנקות מצבת שיש באמצעות חומרי ניקיון רגילים, פעם בכמה חודשים ועם העלייה לקבר. כמו כן, כדאי להשתמש בשירותיו של קבלן מצבות אחת ל10 שנים, זאת לשם חידוש המצבה וליטושה. במעמד זה הוא מחדש את הברק של השיש וגם מנקה את המצבה ביסודיות.

להנציח את יקירכם כראוי 

מצבת השיש היא המרשימה מכולן בנראות שלה, בגוונים שלה ובטקסטורה. אם האקט ההנצחתי חשוב לכם, ואתם  לא רוצים להתפשר על הנראות של המצבה, מצבת השיש יכולה להוות אנדרטה מהודרת ומרשימה. לאור המראה היוקרתי שלה, המחיר עשוי להיקבע בהתאם ולהיות גבוה יותר מסוגי מצבות אחרות, אולם לטווח הרחוק השימור של המצבה יובטח. 

מצבות השיש הן בדרך כלל גדולות ועבות, לא הדומיננטיות ביותר בחלל, אבל גם לא נבלעות. כאשר מתקרבים לחלקה, סביר להניח שהן יבלטו לכם מרחוק.