מאור מצברים
מצברים

מותגי מצברים לרכבים במחירים הוגנים מ-380ש"ח באתר מאור מצברים

מאור מצברים

מצבר הוא אחד החלקים החשובים ביותר שנמצאים מתחת למכסה המנוע. שחיקה של מצבר היא דבר נפוץ ויש להחליפו כל כמה שנים. המצבר אחראי לספק חשמל למערכות הרכב ובלעדיו הרכב מושבת. הוצאה פתאומית כמו זו של החלפת מצבר גרמה להרבה אנשים עצבניים וחסרי סבלנות לפעול בפזיזות ולרכוש מצבר זול מחברה לא ממקצועית, אחרי זה הם תהו איך הבעיה חזרה על עצמה אחרי שנה וחצי או שנתיים. לפני הקנייה צריך לנשום ולהירגע, לברר על מותגי מצברים לרכבים ולקנות מחברה מוכרת ולאו דווקא זו שתספק את המחיר הכי זול.

אחי, יש לך כבלים?

השאלה המוזכרת לעיל נשמעת רבות באופן יום יומי. נפוצה הסיטואציה בה רכב לא מניע ובעל הרכב מחפש בנרות נהג נחמד שיעזור לו להתניע את הרכב. הבעיה מסתבכת לעתים יותר כאשר לבעל הרכב התקול כלל אין כבלים. אז דבר אחד צריך לזכור, הימצאות כבלים בתא המטען של הרכב היא חשובה ולעתים קריטית. כאשר נמצא רכב שיכול לעזור וכבלים ניתן להעמיד את הרכב כך שמכסה המנוע שלו נמצא אל מול מכסה המנוע של הרכב שלא מתניע, לפתוח את מכסי המנוע, לחבר את הכבלים כך שפלוס מחובר לפלוס ומינוס אל מינוס, הרכב שעובד יתניע ראשון ולאחריו הרכב שלא מצליח להתניע לבד. כך הרכב יוכל לטעון את עצמו גם אם מדובר על נסיעה קצרה עד למוסך או לבית. לאחר מכן יש לבדוק את המצבר ולגלות מה הייתה הבעיה והאם היא הסתדרה עם טעינת הרכב על ידי הרכב השני, או שהבעיה היא מקיפה יותר וצריך להחליף את המצבר.

הנעה באמצעות כבלים: סדר פעולות ואמצעי זהירות

כדי להניע את המנוע כשהמצבר לא מאפשר יש לנקוט במספר אמצעי זהירות ולא לזלזל בהם. אמנם הפעולה היא שגרתית אבל קיימים סיבוכים אפשריים:

  1. ראשית כל, שני המצברים צריכים להיות בעלי מתח זהה. אין להתניע רכב פרטי בעזרת אוטובוס.
  2. יש לוודא שאין מגע בין שני כלי הרכב
  3. על הרכב התקין להיות מכובה בעת חיבור הכבלים
  4. יש לחבר את שני המצברים באמצעות הכבלים כאשר פלוס מחובר לפלוס ומינוס למינוס. אין בשום פנים ואופן לחבר את שני קצוות הכבלים השונים כאשר הם מחוברים למצבר. יש הרואים בפעולה זו בדיקה האם קיים מתח אך היא מסוכנת ולא נחוצה.
  5. אין צורך לתת גז כדי להגביר את הסיבובים לדקה ברכב הבעייתי. מספיק לחבר ולהניע את המנוע. אותו דבר לגבי רכב המניע.
  6.  ישנה שיטה נוספת ישנה יותר שעובדת אך ורק על רכב עם תיבת הילוכים ידנית, שם מניעים עם דחיפה של הרכב וצבירת תאוצה ומהירות או שימוש בירידה במידה והרכב נמצא בשיפוע שמאפשר זאת. במקרה זה יש לשים על הילוך שני ולתת לרכב לצבור מהירות, לעזוב את הקלאץ' ואז לקוות שהרכב יניע.
  7.  במידה והאפשרויות שצוינו כאן לא מצליחות, לא להיבהל, עדיין לא הגיע הזמן לקרוא לגרר. ניתן להתקשר לטכנאי מצברים שמבצע התקנת מצברים עד הבית שיגיע עד הרכב ויפתור את הבעיה.

צריכים עזרה בהחלפת מצבר לרכב? מאור מצברים כאן לשירותכם! יעווץ בחינם ומחירים הוגנים ל-כ-ו-ל-ם!

חומר קריאה מקצועי: החלפה של מצבר לרכב – נתקעתם בכביש?